Saturday 12 January 2013

Tunggu Aku




~ Tunggu aku cukup matang..cukup dewasa..cukup umur..Aku tetap berjuang..Cuma aku berjuang di barat..Mereka berjuang di selatan.  Namun matlamat kami sama.. memperjuangkan keadilan.  Mohon hati tidak gentar!



Pandangan orang yang berbeza...di mata anda mungkin negara islam ini sudah aman...bagi mata lain yang memandang bagaimana?..Pasti ada yang mahukan lebih sempurna..lebih indah dimata allah.. buka mata ..buka minda ..buka hati..lihat apa sebenarnya keamanan yang anda cari selama ini..aman dunia akhirat yang pasti..betul tak..? mungkin cara berbeza..


Kadang ada orang berjuang di timur, ada orang lain berjuang di barat, tidak sama medan, tidak sama cara, namun matlamat kita satu, itulah dia mahukan keadilan memenuhi dunia.


Maka jangan rasa terpisah, walau tidak berada pada masa dan tempat yang sama, walau kelihatan berlainan cara berjuang kita, selagi sama-sama menggerakkan kerja atas matlamat yang sama, kita adalah saudara!

Untuk yang hadir ke himpunan itu..ingat..di dalam membantah..jangan menyakiti hati pihak lain.

Bagi yang tidak kesana...media eletronik-media massa...berita/warta/surat khabar telah lama memberitahu bila waktu/dimana himpunan akan diadakan.  makluman dari awal sudah diberitahu dari semasa ke semasa Makanya,..tak usahla berprovokasi-meluah rasa tidak puas hati..(isu jalan jem,parking takde.,melambatkan urusan orang lain) dan plbagai prkataan remeh dilemparkan...


Sama-sama adil ! Mereka bagi anda juga peluang bebas ni negara demokrasi ini untuk berhibur di ( konsert-konsert, pesta-pesta yang melalaikan pastinya) yang juga menyukarkan pengguna dan rakyat malaysia yang lain..makanya bertolak ansurlah.  Kerana cuma hari itu dengan cara itu mungkin kebenaran akan terungkai.  Mereka bangkit berhimpun untuk memperjuang keadilan yang belum tentu lagi boleh diputuskan di meja rundingan.


CREDIT:  
Hilal Asyraf @ Langit Ilahi
Rusydee Artz
MatLuthfi90

No comments:

Post a Comment