Tuesday 15 January 2013

Luahan Rasa 2:



Kalau dah namanya hawa...mesti ada rasa cemburu.  Aku sendiri tak boleh nak elak. HaHaHaHaHa.  Menyesal rasanya beri hati. Itu rasa aku la.  Bukan aku tak bersyukur.  Tapi aku selalu lihat hati yang lain tak bersyukur.  Rasa tak dihargai.  ke aku yang berfkiran kebudak-budakan?  Mungkin.

Semenjak dua tiga tahun ini, terlalu banyak perkara yang berlaku..
Bila kehilangan sesuatu, hanya dua perkara terdetik di hati..

Benar-benar rasa tidak memiliki mahupun dimiliki,
kecuali sedar segalanya datang daripada Ilahi...
atau sekadar pasrah, hati yang sudah lali sering kehilangan perkara yang disayangi..
atau hati sudah mati untuk memilik rasa...wallahualam..

KepadaNya jua kita serahkan segalanya, agar sentiasa terpelihara hati-hati ini..
Semoga dikuatkan hati ini.  Bimbang sekiranya aku menzalimi diri aku sendiri.  Bimbang aku tak islam sungguh-sungguh. Bimbang aku tak yakin kuasa DIA. Aku redha.




No comments:

Post a Comment